Jak przyciągnąć pracowników do firmy?

Pracodawcy coraz częściej sygnalizują problemy z pozyskiwaniem kadr do swoich firm. Wielu z nich tak naprawdę nie wie, jak przyciągnąć osoby poszukujące pracy, szczególnie że większość dotychczas stosowanych metod zaczyna zawodzić. Równie problematyczny okazuje się proces rekrutacyjny – przeważająca część kandydatów jest niezadowolona z jego poszczególnych elementów. Jak zatem przyciągnąć uwagę potencjalnego pracownika?
Czwarty rok z rzędu jako czynnik, który ma największy wpływ na atrakcyjność pracodawcy, polscy pracownicy wskazali wynagrodzenie i dodatkowe świadczenia dla pracowników (ponad 75 proc. wskazań). Szczególnie ważne dla ankietowanych jest także stabilność zatrudnienia (57 proc.) oraz przyjemna atmosfera w pracy (52 proc.). Osobom poniżej 25 roku życia bardziej niż na atmosferze zależy na możliwości rozwoju zawodowego, natomiast ankietowani powyżej 45 roku życia oraz pracownicy z wyższym wykształceniem cenią w zamian równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Równie istotnymi czynnikami wskazywanymi przez ankietowanych jest możliwość rozwoju zawodowego (44 proc.) i stabilność zatrudnienia (32 proc.). Dogodna lokalizacja miejsca pracy i bardzo dobra reputacja ma znaczenie dla co czwartego uczestnika badania.
1700 kandydatów podpowiada
Jak wynika z badania 1700 kandydatów podpowiada firmom co zmienić w rekrutacji (przeprowadzonego pod patronatem Harvard Business Review Polska), osoby biorące udział w rekrutacjach interesuje o wiele więcej niż informacje o rodzaju oferowanej umowy i wysokości pensji. Chcą wiedzieć, kto ich zatrudnia, jakie przyświecają firmie wartości, jaka jest jej pozycja na rynku oraz jakie ma plany rozwojowe. Zależy im na świadomym wyborze przyszłego pracodawcy, a nie podjęciu pracy z konieczności czy braku innych perspektyw. Stąd też ponad 2/3 kandydatów przegląda nieoficjalne źródła informacji o pracodawcach: publikacje dostępne w sieci, opinie pracowników, fora internetowe. Dla 72 proc. przyszłych pracowników najważniejszym źródłem informacji o firmie jest ogłoszenie o pracę, zaś dla 48 proc. kluczowe znaczenie mają opinie i polecenia znajomych, a jedynie 35 proc. polega na wiedzy z oficjalnych mediów społecznościowych pracodawcy. Co niezwykle ważne, ponad 3/4 kandydatów twierdzi, że opinie znalezione w sieci mają wpływ na przyjęcie przez nich oferty pracy.
Czego brakuje kandydatom?
65 proc. respondentów przyznaje, że podczas rozmów rekrutacyjnych najczęściej irytuje ich brak przejrzystego przedstawienia opisu obowiązków. Taka sama ilość badanych wskazała, że przeszkadza im brak informacji o widełkach wynagrodzenia. Z punktu widzenia przyszłego pracownika istotna jest także wiedza na temat możliwości awansu oraz ścieżki kariery. Równie cenione podczas pierwszego spotkania są informacje o atmosferze w zespole (38 proc. wskazań) oraz przedstawienie szczegółowego opisu firmy (15 proc ankietowanych).
Rozwijaj silną markę!
Postrzeganie firmy jako atrakcyjnej oddziałuje na większą skłonność kandydata do wysłania aplikacji, przyjścia na spotkanie rekrutacyjne oraz ostatecznie wpływa na decyzję o podjęciu zatrudnienia. Dlatego istotne znaczenie ma budowanie marki swojej firmy. Warto założyć firmowe profile w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Twitter oraz Youtube), które będą pokazywały codzienne życie firmy oraz umożliwiały interakcję z odbiorcami. Pomyśl o swoich pracownikach jako o ambasadorach marki – świadomość budowania własnej reputacji działa niezwykle motywująco. Zadbaj o ich rozwój i promuj ich sukcesy, również na profilach firmowych. Pokazanie historii najlepszych pracowników to świetny sposób na przyciągnięcie wielu kandydatów. Budowanie marki to inwestycja, która może pomóc Ci przyciągnąć największe talenty do firmy.
- VanityStyle
- 22 września, 2017
- 0 Comment