Szkolenia na firmowym topie

Automatyzacja pracy, dynamiczne zmiany gospodarcze, coraz szybciej zmieniające się zestawy kluczowych kompetencji specjalistów – sprawiają, że szkolenia pracownicze są obecnie rynkową koniecznością. Tym bardziej, jeśli dodamy do tego wciąż rosnące oczekiwania pracowników, uznających szkolenia i możliwość nauki za jeden z najważniejszych benefitów pozapłacowych.
Jak wynika z raportu Accenture, aż 95 proc. pracowników na świecie wie, że nowe kompetencje są niezbędne do utrzymania się na rynku pracy. Badania Universum Global wykazały, że największą obawą ponad 50 proc. reprezentantów pokolenia Y jest perspektywa pracy w miejscu, które nie daje im szansy rozwoju. Szkolenia są więc elementem wpływającym zarówno na zysk firmy, jak i skuteczną rekrutację. Jak podaje „Harvard Business Review”, tylko w samym 2015 roku firmy wydały globalnie na wewnętrzne programy szkoleniowe około 356 miliardów dolarów – i ta wartość wciąż rośnie.
Zgodne z oczekiwaniami?
Pracodawcy doskonale zdają sobie sprawę, że jednym z kluczowych czynników wpływających na satysfakcję pracowników jest interesująca ścieżka kariery. Sytuacja nieco się komplikuje w przypadku samej realizacji programów oraz dopasowania działań firmy do oczekiwań specjalistów. Co prawda, 70 proc. firm ankietowanych przez ośrodek Mercer deklaruje, że ich menedżerowie prowadzą z pracownikami rozmowy o ich potrzebach w kontekście rozwoju zawodowego, ale takie spotkania odbywają się jedynie według 56 proc. zatrudnionych.
Narzędzie motywacji
Pracodawcy powinni pamiętać, że potencjał pracowników jest odpowiedzialny nie tylko za indywidualny sukces, ale także zwiększa efektywność całego przedsiębiorstwa. Z ubiegłorocznego raportu IMD World Talent (Institute for Management Development, jedna z wiodących szkół biznesu na świecie) wynika, że Polska ma sporo do nadrobienia w obszarze efektywnego zarządzania talentami.
– Na 61 państw uwzględnionych w rankingu zajmujemy dopiero 32. miejsce. Badania pokazują też, że Polaków charakteryzuje niska motywacja, którą z kolei rekompensuje wysoka jakość edukacji oraz kompetencji naszych menedżerów. Mimo to, wiele polskich firm nie przykłada należytej wagi do predyspozycji swoich pracowników. Jest to wysoko niepokojące ze względu na fakt, że potencjał pracowników warunkuje przecież rozwój biznesu – zauważa Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.
Szkolić, szkolić i jeszcze raz szkolić!
W Polsce coraz częściej można zauważyć pozytywne tendencje w zakresie szkolenia pracowników. Dotyczą one zwłaszcza branż z tzw. rynkiem pracownika, w których niezmiennie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, a benefity szkoleniowe są oferowane jako uzupełnienie do atrakcyjnej pensji. Ale nie można zapominać o rozwoju zatrudnionych również w innych branżach. Co ważne, wdrażane programy rozwoju często nie odpowiadają na rzeczywiste potrzeby samych pracowników, jak i firmy. Dlatego warto zwrócić uwagę, aby szkolenia były jak najbardziej zgodne z celami przedsiębiorstwa.
Holistyczna Akademia Biznesu VanityStyle to propozycja adresowana do pracodawców, którym zależy na rozwoju umysłowym i duchowym pracowników, a także budowaniu ich zadowolenia i wzmacnianiu pewności siebie. W ramach HAB przygotowano w najbliższym czasie dwa projekty szkoleń: „Komunikacja – łatwizna czy wyzwanie? Jak budować zaufanie, współpracę i zaangażowanie” oraz „Jak skutecznie realizować cele i osiągnąć sukces. Zmiana nową szansą w życiu prywatnym i zawodowym”. Więcej na temat szkoleń: www.hab.edu.pl
- VanityStyle
- 1 września, 2017
- 0 Comment